S
Öğretim üyemiz Yrd. Doç.Dr Yusuf Dinç’in Banka Pazarlaması ve Yeni Nesil Bankacılık isimli yeni kitabı Beta Yayınları’ndan çıktı.
Kitap, yazarın AlbarakaTürk çatısı altında tecrübe ettiği pazarlama birikiminin bir neticesi olarak ortaya çıkmıştır. Banka tanımı ve bankacılığın temel fonksiyonu üzerinde durulan kitabın birinci bölümünde bankacılığın tarihsel evrimi iktisadın gelişimi çerçevesinde ele alınmıştır. Banka türleri ve yapısının yanında sektörün genel durumu ve organizasyonel yapı bu bölümde incelenirken müşteri kavramı ve müşteri çevresi de bu bölümün konusudur.
İkinci bölümde bankaların ürünleri gelir getirici ve maliyet azaltıcı ürünler olarak ikiye ayrılarak incelenmiştir. Ayrıca bankacılıkta dağıtım kanalları bu bölümde değerlendirilmiştir. Banka pazarlamasının müşteri grupları bazında ele alınması ve çapraz satış ile ilgili tespitlere de bu bölümde yer verilmiştir.
Yeni nesil bankacılığın ele alındığı son bölümde bankacılığın geleceği ile ilgili tespitlere yer verilmiştir. Ayrıca yeni nesil bankacılık ile ilgili ampirikbir uygulamaya da yer veren kitap, bu bakımdan öncüdür.
Yazara göre eser, bankacılığın işleyişi ve geçirdiği değişiklikleri ele alması ve bankacılığın geleceğine ilişkin tespitleri nedeni ile sistemin profesyonelleri ve ileri akademik çalışmalar yapacak araştırmacılar için önemlidir. Ayrıca bankacılığın iktisadın temel konuları ile ilişkisi konusunda araştırmalar için yön göstericidir.
Yazarla görüşmemizde bu eserin kapitalizme ciddi bir eleştiri olarak ele alınması gerektiği ve insanları açmaza sürükleyen bu sistemin sürdürülebilir olmadığı üzerinde durulmuştur. Yazar modern bankacılığı, sürüncemede bırakılan bölüşüm probleminin bir ara çözümü olarak ele almaktadır.